شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۲ ۱۵:۰۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه

با تاکید رئیس کل دادگستری استان فارس انجام شد:

 بازدید میدانی دادستان مرکز استان از منطقه جنگلی مله گاله

در راستای تاکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس بر حفظ و حراست از اراضی ملی و مناطق جنگلی و زیستگاه های بکر استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در راس هیات قضایی و با همراهی سازمان ها و نهاد های متولی امر زمین ، از جنگل های و مناطق حفاظت شده مله گاله بازدید کرد. 

به گزارش پیام خبر، پس از انتشار مطالبی در برخی رسانه ها مبنی بر قطع تعدادی از درختان در مناطق اطراف شیراز رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از میراث طبیعی ، منابع غنی گیاهی و زیست محیطی استان گفت: با متعرضان به انفال ، منابع طبیعی و زیست بوم های ارزشمند استان با قاطعیت برخورد می شود .

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال با تاکید بر اینکه حراست از منابع طبیعی در جهت بهره برداری همه نسل ها از ذخائر طبیعی و بکر استان و صیانت از حقوق عموم مردم از جمله اولویت های دادگستری فارس است بر نظارت و بازدید مستقیم و حضور میدانی دادستان مرکز استان و هیئت قضایی و قضات شعب تخصصی در مناطق حفاظت شده و منابع طبیعی استان بخصوص مناطقی که بیشتر در معرض خطر می باشند؛ تاکید کرد.

پس از این تاکید مدیریت ارشد قضایی استان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در قالب تور نظارتی مدیران و مسئولان نهادهای متولی در امر حفظ و حراست از اراضی ملی ، منابع طبیعی و محیط زیست با حضور در منطقه سیاخ دارنگون در 35 کیلومتری جنوب غرب شیراز ضمن حضور در بین مردم منطقه و دیدار با مسئولان محلی از جنگلها، مراتع و منابع طبیعی منطقه و همچنین جنگل های مله گاله دیدار کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پس از حضور در جمع مردم سیاخ دارنگون با تاکید بر اینکه برخورداری از منافع طرح های توسعه ای از جمله راه های مواصلاتی ، توسعه صنعتی و اشتغال زایی از حقوق مسلم مردم منطقه است گفت: با توجه به اینکه منطقه دارای سبقه کشاورزی است لازم است مسئولان اجرایی توجه بیشتری بر این موضوع داشته باشند.

سید مصطفی بحرینی حفظ و صیانت از اراضی مستعد کشاورزی و حفظ کاربری این اراضی حاصل خیز و همچنین صیانت از این منطقه به عنوان یک سرمایه ملی برای نسل های آینده در درجه اول بر عهده مردم منطقه است؛ تاکید کرد حمایت های مردمی در این عرصه نافی مسئولیت نهادهای ذیربط و اراده دستگاه قضایی در اجرای قانون نیست.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه سه آسیب مهم منطقه آتش سوزی در مناطق جنگی ، قطع درختان و گونه های جنگی و تصرفات و دست اندازی افراد به اراضی است گفت: دستگاه قضایی و در خط مقدم آن دادستانی با اجرای نص صریح قانون برخورد قاطعی با مجرمان در این حوزه در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه این بازدید میدانی که فرماندار شیراز ، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست استان و سایر نهاد های متولی امر زمین در استان نیز حضور داشتند گفت: طبیعت منطقه بکر و دارای ارزش زیست محیطی فراوانی است و اولویت ما جلوگیری از تعرض و تجاوز به این حریم و جلوگیری از تخریب آن است بنابراین با برنامه ریزی ، جدیت در انجام تکلیف قانونی و حمایت های محکم قانونی از سوی دستگاه قضایی می توانیم تهدیدات سودجویان را دفع کنیم .

دادستان مرکز استان فارس وجود شعب ویژه در دادسرا ، دادگاه های بدوی و تجدید مرکز استان و انتصاب قضات دغدغه مند برا یانی شعب تخصصی برای حفظ و صیانت از عرصه های ملی و منابع طبیعی را از جمله اقدامات ویژه دادگستری استان خواند و خاطر نشان کرد: توقع این است که همه مسئولان در جایگاه خود جدیت و تلاش شبانه روزی را در دستور کار قرار دهند و اطمینان داشته باشند که مجموعه قضایی استان نیز حمایت قانونی و جدی خود را از نهاد های مسئول به عمل می آورد.

بحرینی از پیش بینی پایش تصویری عرصه های طبیعی استان با همکاری نهادهای توانمد در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: پایش تصویری از مناطق مکمل سایر شیوه های مراقبتی از جمله مراقبت های حضوری و فیزیکی نهاد های مسئول است. 

وی در پایان مهمترین شیوه و روش صیانتی را کمک و یاری مردم منطقه خواند و تاکید کرد: تا زمانی که از ظرفیت نامحدود مردمی در اجرای قانون برخوردار باشیم این میراث طبیعی ارزشمند همانگونه که از نسل های گذشته به دست ما رسیده به همانگونه نیز حراست و به نسل آتی سپرده خواهد شد.

 

کد خبر 223541

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید